Prìomh phuingean
- 'S e companaidh earranta le adhbhar sòisealta a th' ann an CIC. Tha e air a chlàradh aig Companies House agus air aontachadh leis an CIC Regulator.
- Chan e carthannas a th' ann an CIC. Pàighidh e Corporation Tax air a phrothaidean, a' gabhail a-steach tabhartasan a tha a' maoineachadh a ghnìomhachd malairt.
- Chan eil tabhartas airson chosgaisean ruith na theachd-a-steach ach mar a bhios sibh ga chosg. Ma chuireas sibh an tabhartas gu lèir ann an aon bhliadhna, faodaidh gum pàigh sibh cìs air airgead a bha airson na h-ath bhliadhna.
- Gach bliadhna, cuiridh CIC a chunntasan agus aithisg leas coimhearsnachd CIC34 gu Companies House, taobh a-staigh 9 mìosan bho dheireadh na bliadhna.
Dè th' ann an CIC
Tha companaidh leas coimhearsnachd air a clàradh agus a' dèanamh a cuid obrach le adhbhar sòisealta. Mar as trice bidh i a' frithealadh coimhearsnachd shònraichte. Faodaidh i malairt a dhèanamh agus pàigheadh iarraidh airson na nì i, ach 's e buannachd na coimhearsnachd am prìomh amas aice, chan e prothaid dha na sealbhadairean.
Tha sgoil air loidhne a' teagasg dhealbhan do chloinn. Pàighidh pàrantan airson nan leasan, agus gheibh an sgoil tabhartasan cuideachd. Chan e prothaid am prìomh amas aice, ach leasachadh na cloinne agus na coimhearsnachd ionadail. Tha CIC glè fhreagarrach air a shon seo.
- Uallach earranta. Chan eil na daoine a stèidhich i buailteach gu pearsanta airson a h-uile rud a nì i.
- Glas so-mhaoin (asset lock). Feumar a so-mhaoin a chleachdadh airson na coimhearsnachd. Chan fhaodar a gluasad a-mach dìreach aig nas lugha na làn luach.
- Earrannan-prothaid cuingichte. Faodaidh CIC earranta le earrannan earrannan-prothaid (dividends) a phàigheadh do luchd-tasgaidh, ach gu h-iomlan chan fhaod iad a bhith nas motha na 35% de na prothaidean a ghabhas roinn. Chan fhaod CIC earranta le barantas earrannan-prothaid a phàigheadh idir.
- Faodar tuarastal a phàigheadh do stiùirichean, tuarastal reusanta airson an cuid obrach.
- Tabhartasan. Tha mòran luchd-maoineachaidh a' toirt taic do bhuidhnean neo-phrothaideach a-mhàin, leithid CICs agus carthannasan, agus gu tric maoinichidh iad làn chosgais pròiseict, far am feum tabhartasan do chompanaidhean àbhaisteach maoineachadh co-ionann mar as trice.
CIC no carthannas?
| CIC | Carthannas | |
|---|---|---|
| Adhbhar | Buannachd na coimhearsnachd; gnìomhachd malairteach ceadaichte | Adhbharan carthannais a-mhàin |
| Clàraichte le | Companies House agus an CIC Regulator | Charity Commission (Sasainn agus a' Chuimrigh) agus HMRC airson faochadh cìse |
| Prothaid do na sealbhadairean | Earrannan-prothaid cuingichte ceadaichte (CIC earranta le earrannan) | Chan fhaigh gu bràth |
| Pàigheadh stiùirichean | Ceadaichte | Mar as trice chan fhaigh urrasairean pàigheadh |
| Corporation Tax | Bheir, air prothaidean | Saor sa chumantas air teachd-a-steach a thèid a chleachdadh airson adhbharan carthannais |
| Prìomh mhaoineachadh | Reic, tabhartasan, tasgadh | Tìodhlacan, Gift Aid, tabhartasan |
Uirsgeul: "'s e buidheann coimhearsnachd a th' ann an CIC, mar sin chan eil e a' pàigheadh cìs"
Tha mòran dhaoine a' creidsinn gu bheil buidheann coimhearsnachd neo-phrothaideach agus saor o chìs gu fèin-obrachail. Chan eil. Chan eil saoradh sònraichte aig CIC bho Corporation Tax. Pàighidh e cìs air a phrothaid malairt, agus air tabhartasan a tha a' maoineachadh a ghnìomhachd malairt, aig na h-aon ìrean ri companaidh sam bith eile.
Mar a thèid cìs a chur air tabhartasan
'S ann le tabhartasan a chì sinn a' mhòr-chuid de mhearachdan. Tha an làimhseachadh an urra ri dè a tha an tabhartas a' pàigheadh air a shon.
- 1. Tabhartasan airson chosgaisean ruith: teachd-a-steach mar a chosgas sibh iadNuair a phàigheas tabhartas airson luchd-obrach, màl, sanasachd no cosgaisean ruith eile na gnìomhachd agaibh, thèid a làimhseachadh mar theachd-a-steach malairt. Ach chan eil ach a' phàirt a chleachd sibh san ùine a' cunntadh. Ma chosgas sibh £1,000 den tabhartas air tuarastalan, clàraichidh sibh £1,000 de theachd-a-steach agus £1,000 de chosgaisean: chan eil dad ri chìsachadh.
- 2. Tabhartasan airson thogalaichean no uidheamachdChan e teachd-a-steach malairt a th' ann an tabhartas airson tasgadh calpa, leithid àitreabh no uidheamachd, agus chan eil e a' dol a-steach do àireamhachadh Corporation Tax. Ach chan fhaodar capital allowances (cuibhreannan calpa) a thagradh air a' phàirt den chosgais a phàigh an tabhartas nas motha. Ann am beagan fhaclan: chan e teachd-a-steach no lùghdachadh a th' ann.
- 3. Tabhartasan airson gnìomhachd gun mhalairtMa tha tabhartas a' maoineachadh gnìomhachd coimhearsnachd a-mhàin nach iarr an CIC pàigheadh sam bith air a son, sa chumantas cha tèid cìs a chur air a' mhaoineachadh sin, leis nach eil malairt ann. Ach feumaidh sibh seo a dhearbhadh do HMRC.
Gheibh CIC tabhartas 12 mìosan san Dùbhlachd, agus thig a bliadhna ionmhais gu crìch sa Ghiblean. Ro dheireadh na bliadhna, cha do chleachd i ach a' phàirt airson an Dùbhlachd chun a' Ghiblein. Ma thèid an tabhartas gu lèir a chlàradh mar theachd-a-steach sa bhliadhna sin, pàighidh an CIC Corporation Tax air airgead nach do chosg i fhathast, agus bidh nas lugha air fhàgail airson na gnìomhachd a bha an tabhartas an dùil a mhaoineachadh.
Àireamhair àm tabhartais
Na cunntasan agus aithisg CIC34
Cuiridh CIC a-steach cunntasan bliadhnail mar chompanaidh sam bith, taobh a-staigh 9 mìosan bho dheireadh na bliadhna, agus aithris dhearbhaidh (confirmation statement) gach bliadhna. Còmhla ris na cunntasan, feumaidh i aithisg companaidh leas coimhearsnachd CIC34 a chur a-steach, le cìs bheag clàraidh. Tha an aithisg poblach, agus 's ann troimhpe a chì an CIC Regulator agus ur luchd-maoineachaidh gu bheil sibh a' dèanamh na gheall sibh.
- Na rinn an CIC sa bhliadhna agus mar a fhuair a' choimhearsnachd buannachd
- Mar a rinn sibh co-chomhairle leis na daoine a tha sibh a' frithealadh
- Pàigheadh stiùirichean
- Gluasad so-mhaoin sam bith aig nas lugha na làn luach
Sgrìobhaibh e mar sgeulachd ghoirid le fìrinnean: cia mheud pàiste a fhrithealadh, cia mheud clas, dè a dh'atharraich. Leughaidh an luchd-maoineachaidh e.
Feumaidh cunntasan CIC inbhean cunntasachd na RA a leantainn, agus feumar tabhartasan a chlàradh anns na h-ùinean ceart. Feumar eòlas air na h-inbhean airson sin, chan e dìreach glèidheadh chunntasan.
Mearachdan a chì sinn
- An tabhartas gu lèir air a ghabhail mar theachd-a-steach ann an aon bhliadhnaThèid cìs a phàigheadh air airgead a bhuineas do ghnìomhachd na h-ath bhliadhna.
- "'S e CIC a th' annainn, mar sin chan eil sinn a' pàigheadh Corporation Tax"Tha prothaidean bho mhalairt agus tabhartasan chosgaisean ruith buailteach do chìs.
- Uidheamachd air a maoineachadh le tabhartas air a tagradh mar chosgaisChan fhaodar a' phàirt a phàigh an tabhartas a thoirt air falbh.
- Gun fhianais air buannachd na coimhearsnachdLagaichidh aithisg CIC34 tana iarrtasan airson thabhartasan san àm ri teachd.
- Earrannan-prothaid no gluasadan so-mhaoin taobh a-muigh nan riaghailteanTha crìoch nan earrannan-prothaid agus a' ghlas so-mhaoin an sàs gach bliadhna.
Na dh'ullaicheas sibh
0 de 6 deiseil
Aon chomhairle
'S e cruth fìor shònraichte a th' ann an CIC, le cothroman mòra ann am Breatainn. Smaoinichibh air fear a chlàradh. Ach cuimhnichibh gum pàigh e cìs mar chompanaidh sam bith, agus gu feum na cunntasan aige cuideigin a tha eòlach air na h-inbhean cunntasachd agus a chuireas an sàs iad gu ceart.
Feuchaibh sibh fhèin
1. A bheil CIC a' pàigheadh Corporation Tax?
Chan eil saoradh sònraichte aig CIC. Thèid cìs a chur air mar chompanaidh sam bith.
2. Ruigidh tabhartas £12,000 airson 12 mìosan de thuarastalan san Dùbhlachd. Thig a' bhliadhna gu crìch sa Ghiblean. Dè na th' ann de theachd-a-steach am-bliadhna?
Tha còig mìosan bhon Dùbhlachd chun a' Ghiblein, mar sin thèid £5,000 a chleachdadh am-bliadhna agus thèid £7,000 a ghiùlan air adhart.
3. Pàighidh tabhartas airson meanbh-bhus. Ciamar a thèid a làimhseachadh airson cìs?
Chan e teachd-a-steach no lùghdachadh a th' ann an tabhartas calpa.
4. Dè thèid a chur a-steach còmhla ri cunntasan CIC gach bliadhna?
Thèid aithisg CIC34 gu Companies House còmhla ris na cunntasan.
Lagh agus stòran
- Companies (Audit, Investigations and Community Enterprise) Act 2004, Part 2An lagh a chruthaich CICs: deuchainn leas coimhearsnachd agus an riaghladair
- The Community Interest Company Regulations 2005Glas so-mhaoin, crìoch air earrannan-prothaid agus aithisg companaidh leas coimhearsnachd
- GOV.UK: community interest companies guidanceStiùireadh oifigeil bhon CIC Regulator
- GOV.UK: CIC forms and step-by-step guidesA' gabhail a-steach aithisg CIC34
- FRS 102, Section 24: Government GrantsTeachd-a-steach tabhartais aithneachadh san ùine cheart
- Capital Allowances Act 2001, section 532Gun capital allowances air cosg a phàigh tabhartas
- HMRC Business Income Manual BIM40451Tabhartasan agus subsadaidhean mar fhàltasan malairt
Tha an stiùireadh seo a' mìneachadh nan riaghailtean sa chumantas mar a bha iad air 4 Dàmhair 2026. Chan e comhairle airson ur suidheachaidh fhèin a th' ann. Bidh cumhachan thabhartasan eadar-dhealaichte, mar sin thoiribh sùil air an aonta an-còmhnaidh.



